10 FAKTAA MINUSTA OSA 2

Ihanaa torstaita kaikille teille siellä ruudun toisella puolen! Tänään pääsette taas tutustumaan muhun hieman enemmän, koska näin vuoden tauon jälkeen on vuorossa faktoja minusta -postaus. Erittäin helppo tapa siis tutustua muhun.Vuoden takaisen kymmenen faktaa minusta -postauksen löydät täältä. Yritin tehdä faktoista hyvin erilaisia ja mielenkiintoisia, enkä jakaa vain niitä normaaleja juttuja itsestäni. Yritin unohtaa ne ''Olen 169cm pitkä'' -jutut.  Joten eiköhän mennä taas vain suoraan asiaan ja tsekkailemaan faktoja!
Viihdyn paljon yksikseni ja kaipaan omaa aikaa. Mä olen välillä kyllä sellainen yksinäisyyden hiiri, että mun on pakko saada omaa aikaa omille jutuilleni. Välillä haluan vain maata sängyssä ja selata eri sosiaalisia medioita tai joskus haluan lähteä yksin pienelle kirppari- tai shoppailureissulle. Onneksi meillä menee työvuorot ristiin välillä, niin sitä omaa aikaa tulee automaattisesti juuri sopivan verran. Nautin siitä, että saan kuunnella yksin mieleistäni musiikkia ilman toisen valitusta tai saan tehdä kaikki kotityöt aivan rauhassa. Muistakaa, että oma aika on arvokasta ja sitä tulee ottaa itselleen ainakin välillä.

- Kotona pitää olla löhöilyvaatteissa, eikä missään muissa. En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin kireät puristavat farkut jalassa tai rintaliivit päällä kotona. Olen niin hemmetin mukavuudenhaluinen ihminen. Kotona olen aina joko omissa velourpuvuissa ja pörrösukissa, joskus saatan kulkea poikaystävän t-paita ja omat yöshortsit jalassa. Aamuisin tykkään kulkea myös pelkkä aamutakki päällä. Musta tuntui, että eräs postimies järkyttyi mun tyylistä, kun se toi mulle jokunen viikko sitten paketin kotiovelle. On hyvin mahdollista nähdä mut kotona, mitä rumemmissa asukokonaisuuksissa.

- Näen lähes joka yö erilaisia unia ja hyvin omituisia sellaisia. Voisin kertoa muille mun unista loputtomasti, koska muistan ne vielä kohtuu pitkänkin ajan jälkeen erittäin hyvin. Välillä myös kuulemma vingun unissani, nähdessäni pahaa unta. Olen nähnyt unta siitä, että olen Jeesuksen opetuslapsi, palanut tulipalossa vaatekaappiin, joutunut ufojen kaapattavaksi, ollut rikostutkija, treffaillut julkkiksia, ollut suositun laulajan duettopari ja päässyt kokeilemaan pilvien päällä autolla ajamista maailman ensimmäisenä ihmisenä. 

- Rakastan puristella finnejä ja mustapäitä, sekä repiä kaksihaaraisia hiuksistani. Pitihän tänne joku vähän ällöttävämpikin fakta heittää joukkoon. Katsoin kerran videon, jossa henkilöltä puristettiin mustapääraudalla järkyttävän kokoisia mustapäitä ja sain siitä jonkinmoista nautintoa, kun kasvot tulivat esiin mustien pisteiden alta. Myös tuo toinen puoliskoni joutuu yleensä uhriksi, kun mun on pakko saada repiä siltä yläselästä joku järkyttävän iso mustapää. En siedä yleensä itsellänikään näppyjä, mutta olen kyllä vähän rauhoittunut niiden suhteen. Joskus myös revein muutaman tunnin kaksihaaraisia hiuksistani tietokoneen näytön valoa vasten. 
-  Minulla on vain harvoja tosiystäviä. Mulla on kyllä paljon tuttuja ja kavereita, joiden kanssa tulee vaihdeltua muutamia sanoja silloin tällöin. Vaikka mulla on vähän tosiystäviä, niin he ovat mulle älyttömän rakkaita ja tärkeitä ja siksi ovat sen tittelin saaneet. Joitakin heistä näen useammin, joitakin taas vain muutaman kertaa vuodessa. Koen silti oloni aina tärkeäksi ja hyväksi heidän seurastaan. Parasta on, että jutut jatkuvat joka kerta siitä, mihin ne ovat viimeksi jääneet. Parasta tosiystävissä on mahtavaa se, että voi olla jonkun kanssa todella läheinen, vaikka näkisikin vain muutamia kertoja vuodessa.

- Olen todella allerginen koivun siitepölylle. Vaikka kevät on ihanaa aikaa lämpötilojen nousun ja vihertävyyden vuoksi niin mulla tuppaa olemaan aivan törkeät allergiaoireet vuodesta toiseen. Onneksi olen vain ja ainoastaan koivun pölylle allerginen. Nyt mulla on jo nenä vuotamassa aivan törkeästi, vaikka määrät ovat pieniä kaukokulkeutumia Euroopasta. Mulla on lääkkeet ollut jo muutaman viikon käytössä ja suihkeet odottavat käytön alkamista. Mulla muurautuu silmät umpeen ja vuotavat ihan liikaa, sekä nenä tukossa, ääni menneenä ja umpiväsyneenä painellaan aina toukokuu menemään. Kerran en jaksanut nousta yli viikkoon sängystä ylös, koska allergia nosti mulle kuumeen ja olin vaan niin poikki. Kaikenkukkuraksi keväisin mun hedelmien syönti ei onnistu, koska koivun siitepöly aiheuttaa ristiallergiat vielä päälle. Heh, innolla siis odottaen tulevia viikkoja!Sielunsiskoja- tai veljiä täällä?

Postausideani saavat välillä kolauksia. Musta tuntuu, että kun keksin pitkästä aikaa todella hyvän ja mielenkiintoisen postausidean ja oon alkamassa suunnittelemaan ja toteuttamaan sitä.. Niin just sillä hetkellä joku upeista suosituista bloggaajista julkaisee täysin samantyylisen postauksen ja tunnen, että rupean matkimaan heitä. Monesti postaus jää odottamaan myöhempää julkaisuhetkeä tai lentää roskakoriin.
- Google on mun elämänpelastaja ja metsästän tiedot aina sieltä. Vaikka nykyään paasataan liiasta ruudun tuijottelusta ja ihan aiheestakin, niin Google on pelastunut mut vaikka mistä pulasta. Olen tiedonjanoinen tyttö ja tykkään kehuskella muille tietäväni faktat, koska olen juuri vähän aikaa sitten lukenut aiheesta urakalla. Osoitteet, arvostelut, muiden blogit, faktatiedot aiheesta x ja reseptit on varmaan ykkösgoogletteluja, Välillä kipeenä ollessani olen kotitohtori ja diagnisoin itselläni kaiken maailman taudit ja harrastan kuolemanpelkoa. Heh, pitäisi ehkä lopettaa itsensä järkyttäminen ja luottaa ammattilaisten sanaan. 

- Mun hiukset on lähes aina ponnarilla tai nutturalla. Vain sen takia, etteivät ne ole tielläni tehdessäni muita hommia. Mulla on aina ponnari mukana, menen sitten ihan mihin tahansa. Pidän hiuksistani kuitenkin paljon enemmän auki, vaikka ne menevät superhelposti takkuun. 

- Pelkään korkeita paikkoja enemmän kuin mitään muuta. Pelottaa kävellä joen yli sillalla, pelottaa kiivetä rappusia ylös, jos alas on mitenkään mahdollista nähdä. Risteilyllä en uskalla mennä kannelle ja verhojen ripustus tikapuilla on jonkun muun homma meillä kotona ja myös joka kerta pelkään lentokoneen nousemista enemmän kuin laskemista. En voisi ikinä kuvitella hyppääväni benji-hyppyä. Hehe, mun elämän suurin pelko. 

Mitä tykkäsitte näistä faktoista ja pystyttekö te samaistumaan mihinkään näistä? :-)



9 kommenttia

  1. Ihana postaus Emmi! <3 Nää on kyllä hyvä tapa tutustua bloggaajaan. Tosi kivoja kuvia myös, niin aitoja! :-D

    http://olderthanyesterday.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva ja rento postaus! Ja voin niin samaistua tohon näppyjen puristamiseen, oma parempi puolisko joutuu myös aina uhriksi, sillä kaikki mahdolliset mustapäät ja finnit on puristettava pois :-D

    VastaaPoista
  3. Nää postaukset on parhautta! :) Mulla on ihan sama toi, että pelkään ylikaiken korkeita paikkoja.. Alkaa aina huippaan siellä ja pelottaan! :D
    ♥ http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sulle paljon Jeannays! ♥ Korkeat paikat on ihan karseita, no thanks.. :D

      Poista
  4. Tosi kivoja faktoja sulla ja melkein kaikki olivat sellaisia, joihin samaistun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ane! ♥ Ihana kuulla, että löytyi samoja juttuja!

      Poista
  5. Hiukset aina nutturalla/ponnarilla - tuttu juttu!! Lapsena pidin aina tukan auki,en kestänyt että se oli kiinni.. Nyt en jaksa sitä kun se on auki! Koko ajan suussa ja silmillä ja ja ja..GAAH! Kiinni!
    Jos saan antaa hennon vinkin vanhana kampaajana... älä revi kaksihaaraisia - leikkaa ne. :) Kun revit ne tulee takaisin nopeammin...
    Tuohon postaus-asiaan samaistun myös. Joskus sitä keksii jonkun kohtuu hyvän idean vain huomatakseen että jaahas, tää mun kuningasidea onkin käytetty jo 15 kertaan... Blääh.. Toistaalta, katsoin erään vloggarin videon tuubista ja hän ilmaisi asian hienosti "vaikka joku muu on blogannut/vlogannut jostain aiheesta josta haluat kirjoittaa,mutta epäröit postaamista juuri sen tähden että idea on käytetty - älä epäröi. Tee siitä oma postaus, se on kuitenkin aina sinun näköisesi ja sinun sanoillasi tehty eikä mikään toinen postaus ole samanlainen." ..Voisi melkein ajatella että lähes kaikki asiat on postattu jossakin ainakin kertaalleen, miksi siis huolehtia siitä? Ei kenenkään toisen postaus ole koskaan sama kuin minun. Yritin siis tällä lyhytnovellilla sanoa sinulle että älä murehdi siitä että joku toinen on sen jo kirjoittanut. Kirjoita oma postaus, omilla kuvilla. Jos se tuntuu hölmöltä, postaa se vaikka sitten myöhemmin mutta postaa! :)

    Hauskaa Vappua!!

    VastaaPoista

Otan vastaan ehdotuksia, mielipiteitä, ruusuja ja risuja ♥ Kuitenkaan minun ei tarvitse omassa blogissani julkaista ilkeitä kommentteja, jotka eivät ole asiallisia.